14 Kasım 2017

Kurumsal Kimlik Nedir ?

Kurumsal Kimlik ; Markanızı oluşturan en büyük etkendir. Kurumsal kimlik, bir kurumun, şirket içi/şirket dışında duruşunu ve davranışlarını temsil etme biçimlerinin tümüne verilen addır. Bir şirketin kendisini temsil etme biçimlerinin bütünü, o şirketin kurumsal kimliğini oluşturur.  Kurumun kendini ifade etme şeklidir. Bu ifade belli sınırları çizilmiş ve genellikle değişmez bir ifadedir. Kurumu anımsatacak bir tasarımın ne ölçülerde ve nasıl kullanılması gerektiğini belirten kurumsal kimlik, bu sistemin vazgeçilmez öğesidir.

 

Öyle ki bir kurumsal kimlik tasarımı içinde amblem (logo) den ofis dizaynına, çalışanların giyim kuşamından araç üstü giydirmeye, antetli kâğıttan, tabelaya, ambalaj dizaynından faaliyet raporuna kadar her şeyin ne ölçülerde ve nasıl kullanılacağı belirtilmiştir.

 

Kurumsal kimlik çalışması mutlaka profesyonel ekipten çıkarak, özgün ve profesyonel olmalıdır. Firmanızın ilk izlenimini logonuz oluşturmaktadır. Logonuzun hitap ettiğiniz kitleye neler hissettirdiği, kullaılacak renkler yapılan illustrasyon hesaplanarak yapılmalıdır. Unutmayın kurumsal kimliğiniz sizinla tanışacak olan yeni müşterilerinize işinizi ne kadar profesyonel yaptığınızı anlatan ilk prestijinizdir.

 

Marka konumlandırması açısından kurumsal kimlik tasarımı ve logo oldukça önemlidir. Marka, kimlik ve logo, firmanızın hedef kitle tarafından tanınabilirliğini sağlayan ögelerdir. Bu ögeler bir arada, doğru tasarım ve stratejilerle, birbirine senkronize şekilde kullanıldıklarında amaçlarına ulaşırlar.

 

Günümüzde birçok kuruluş, artık toplam kalite anlayışını benimsemiş ve kurumsal bir stratejiyle kurumsallığını sunma çabası ve gayreti içine girmiştir.

Kurumsal kimlik şunları içerebilir.

 

  • Amblem / Logotayp kullanım standartları
  • Antetli kağıt tasarımı
  • Devam kağıdı tasarımı
  • Zarf tasarımı
  • Kartvizit tasarımı
  • Dosya tasarımı
  • Bloknot tasarımı
  • Haberleşme formları
  • Ajanda – Takvim
  • Kurum içi yönlendirmeleri
  • Muhasebe dokümantasyonlarının tasarımı (Fatura, İrsaliye, Makbuz vb…)
  • Şirket giyim
  • Promosyon Ürünleri
  • Tanıtım materyalleri (Katalog, broşür, insert, kitap vb…)
  • Gazete, dergi ve diğer tanıtım materyalleri
  • Ürün ve ürün ambalajları
  • Bayrak
  • Banner – Afiş – Etiket vs.

 

Bütün bu materyaller kurumsal kimliği oluşturur ve bir bütün olarak markayı temsil eder. Logo ise bu kurumsal kimlik ve markanın içine konumlandırılan ve en önemli tanımlanabilir işarettir. Bu işaret, bir bütün olarak ürün veya hizmetin sembolüdür.

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir