14 Kasım 2017

MARKALAŞMA AŞAMALARI

a)Neyi markalştırdığınızı belirleyin; markanızın kurumunuzun tek mi yoksa çeşitli markalardan birisi mi olacağına karar verin.

b)Araştırın; araştıma süreci, ürününüz ve rekabet edeceğiniz pazar hakkında detaylı bilgi edinin.

c)Markanızı konumlandırın; markanızı benzersiz kılan özelliklerini, müşterinizin zihninde uygun bir yere nasıl yerleştireceğinizi belirleyin.

d)Markanızı tanımlayın; Bunu yaparken neyi hedeflediğini, ne tüür benzersiz yararlar sunduğunu, tüketicilere ve beraber iş yaptığınız kişilere neler vaat ettğini, pazarlama iletişiminizden ürün tasarımınıza, işin yapısına ve tüketici deneyimine kadar hemen hemen herşeye nüfuz edecek imajı ortaya koyun.
e)Markanızın kimliğini geliştirin; buna markanızın adı, logosu, sloganı ve markanın imzası olan diğer unsurlar dahil olmalıdır.

f)Markanızı lanse edin; ilan, reklam, promosyonlar ve sunumlarla kamoyuna tanıtmadan önce markanızı kendi kurum bünyenizde görücüye çıkartın.

g)Markanızı yönetin

h)Markanızı denetleyin değerlendirin ve güncelleyin

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir