14 Kasım 2017

MARKA NEDİR?

Benzer ürünleri yada hizmetleri başkalarının ürün yada hizmetlerinden ayırt etmek üzere kullanılan yada belirli bir hizmetin sunulması sırasında kullanılan AYIRT EDİCİ İŞARET marka olarak tanımlanmaktadır. Sözcükler,, sayılar, harfler, şekiller, ürünün şekli veya ambalajı ile bunların birlikte sunuluşları marka olarak değerlendirilmektedir.

Bir organizasyon, hizmet veya ürünün müşteri kitlelerinin algıları ile şekillenen kişiliğidir. Marka, profesyonel bir ekip tarafından, potansiyel müşterilerin tanım ve isteklerini göz önüne alarak, stratejik planlama ve marka kimliği geliştirme süreçleri kapsamında oluşturulmalıdır. Markanın bir kurumsal imaj olduğunu söyleyebiliriz.

Kurumsal imaj konusunda esas düşünce ve temel konsept; firmanın yaptığı, sahip olduğu ve ürettiği her şeyi içermesi; bir bütün olarak iş değerleri ve amaçlarının yansıması olmalıdır. Bu konsept kapsamında firmanın sürdürülebilirliği, niteliği, var olma nedeni, vizyonu tutarlı olmalıdır.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir